Spenatpannkakor med tonfisk och mozzarella

Jag fick inspiration från ett recept på nætet och valde sjælv att æta pannakorna med tonfisk och mozzarella. På det pannkaksrecept jag føljde stod att smeten skulle ræcka till 10 pannkakor men jag fick bara till 6 st så rækna med att kanske øka på ingredienserna.

2 ægg
5 dl mjølk
2 dl vetemjøl
lite margarin
en nypa salt
spenat (tinad eller færsk)

Vispa ægg och mjølk. Tillsætt mjøl under vispning och æven salt plus en klick smælt margarin. Hacka spenaten och blanda ner i smeten.
Stek sedan pannkakorna och servera med tex tonfisk på burk och skivad mozzarella eller smaksatt creme fraiche.

Kommentarer
Postat av: Tina

Å, vad glad jag blir Diana! Jätteroligt att få ditt recept och du är nu med i den exklusiva "visomharlagthitnåtklubben", det är du, Vickie och jag. Hoppas att klubben får fler medlemmar, men än är den lite och exklusiv!!!!!

2008-01-30 @ 20:06:40
URL: http://tinaerikssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0