Kasslergratäng

Har sedan länge förstått att sonen lagar både en och annan av de rätter som jag lagt in här, vilket jag är jätteglad för och känner mig stolt över. Ett bättre kvitto kan man ju inte få!
 
Sist vi träffades frågade han mig om vad som står på vårt matbord till vardags, det är ju en del helgrätter som lagts in här.
 
I kväll gjordes en typisk vardagsrätt; kasslergratäng. Enkelt, snabbt och gott. Och billigt!
 
2 pers.
 
3 skivor kassler
broccolimix
grädde, creme fraiche
riven ost
tomatpure och chilisås
basilikablad
salt, svartpeppar och chilipulver
 
Koka grönsakerna och låt dem ånga av ordentligt. Strimla kasslern och dela strimlorna även på längden. Rör ihop cf med tomatpuré, chilisås, kryddor, basilika och en skvätt grädde.
Lägg grönsakerna i en ugnsform och kasslern däröver. Häll över creme fraiche-smeten och täck med en god ost. Gratinera tills osten får fin färg. Vi äter det som det är, men ris eller pasta funkar bra till för den som så vill.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0