Kyckling i tomat-och basilikasås

Som vanligt länge sedan, men när jag äntligen är inne är det roligt att se att det fortfarande finns besökare här. Inte många men det finns!
 
Ikväll blev det en sån där vet-inte-vad-jag-ska-göra-för-mat-så-jag-testar-om-det-här-funkar-middag. Och det funkade. Maken tyckte jag skulle skriva ner det så jag kunde göra det igen. Så här är det.
 
2 kycklingfileter
5-6 soltorkade, marinerade tomater
ca 2 msk tomatpuré
ca 2 msk chilisås
1/2 kycklingbuljongtärning
svartpeppar, salt
ca 1 msk torkad basilika (har ingen färsk hemma)
1,5 dl creme fraiche
1,5 dl grädde
 
Hacka de marinerade tomaterna. Tärna kycklingfileterna och bryn dem i en gryta. Lägg ner tomaterna och tillsätt tomatpure och chilisås och rör runt. Häll sedan i creme fraiche och rör runt, däreftergrädden, buljongtärning och kryddorna, snåla inte med svartpeppar och basilika. Låt puttra och smaka av. Ev kan mer grädde behövas om det blir för tjockt, alternativt vatten om man är lagd åt det håller. Servera med valfritt, för oss såklart grönsaksmos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0