Fisk i kaviarsås

Skulle kanske kalla det fiskgryta, men oavsett så är det fisk i kaviarsås. Jag gör den ju ganska tjock och utan tillbehör som ris e. dyl. Hur som helst är det en idé som dök upp i huvudet i går kväll när jag funderade på hur jag skulle kunna variera våra fiskrätter. Blev helt OK, maken tyckte jättegott!

Till 2 pers, 3-4 om man serverar ris till

1 paket Hokifilet
2 rårivna morötter
frysta ärter
ca 2 dl creme fraiche
en skvätt grädde
ca 1 dl kaviar typ Kalles
färsk, fryst eller torkad dill
citronpeppar

Riv morötterna och fräs dem i smör i stekpanna. Blanda CF med kaviar, dill och peppar. När morötterna fräst några minuter så häll i CF-blandningen och grädde, alternativt vatten. När det kokat upp så läggs fisken skuren i tärningar och de frysta ärterna i. Låt puttra tills fisken är genomkokt.

Vill man servera ris till kan man nog späda geggan så den blir mer såsliknande. Jag vill ha den tjock och krämig och utan ris eller potatis. Snåla inte med kaviaren och pepparn, något salt behövs inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0