Kassler med gräddig svamp- och vitkålsröra

Har ju lagt in en hel del recept på den här sidan och emellanåt kan det vara lite svårt att komma ihåg om idén man har är första gången man får, eller om det är nåt gammalt bortglömt som det undermedvetna delar med sig av.

I alla fall så vill jag dela med mig av kvällens middag som jag inte tror att jag gjort förut. Ingen av oss kände igen smak och utseende i alla fall ;-) (kan även bero på åldern).

Finns fortfarande trattkantareller kvar i vår frys:

2 pers:
ca 6 skivor kassler
ca 2 dl trattisar (alt 1 burk vanliga gula)
1 gul lök
ca 2 dl strimlad vitkål
ca 3 dl grädde
senap
soya
salt och svartpeppar

Bräck kasslerskivorna hastigt. Lägg åt sidan. Bryn kantareller och lök i smör. När de nästan är klara så lägg i vitkålen och låt bryna med en stund. Häll på grädden. Börja med en mindre mängd och späd om det behövs. Häll i en skvätt soya. Klicka i senap - jag använde ca 1 tsk vardera av Dijon och starksöt senap, peppra och salta, men var försiktig med salt, kasslern är ju väldig salt i sig. Låt puttra en stund. Smaka av och lägg i kasslerskivorna och låt dom bli varma. Servera - snabbt, gott och LCHF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0