Chorizolåda

Hade Chorizo hemma och frågade Bertan vad han ville jag skulle göra med dom. Gör en sån där låda, sa han. Vilken låda, frågade jag? Sån där du gjorde med äggstanning och grönsaker. Letade här på bloggen, men hittade inte och lägger därför in ett recept nu så jag har till nästa gång:

1 pkt chorizokorvar - 3 st
4 ägg
en skvätt grädde
riven ost
frysta grönsaker (använde ICA:s  Euroshopper broccoliblandning)

Ugn 225 grader.

Ge grönsakerna ett uppkok eller lägg dom åtminstone i nästan kokande vatten en stund, så dom inte kommer direkt från frysen.
Skär korven i lagom skivor, lägg över de avrunna grönsakerna. Vispa ihop äggen med grädden och krydda med valfritt. Jag tog lite vitpeppar, salt, paprikapulver och ett par krossade vitlöksklyftor. Slå det hela över formen och strö över den rivna osten, alternativt skär ost med osthyvel. Grädda ca 1/2 timma. Vi åt det med nån klick creme fraiche och även lite sweet chilisås. Billigt, gott och LCHF.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0