Hokifilet i hummersås

Återigen en vardagsrätt, den blev vår middag i kväll. Tyvärr ingen bild, dålig på det, jag vet. Det blir så när jag först när vi äter kommer på att den här skulle jag blogga in, för mitt eget minnes skull.....
 
Till oss två:
1 pkt Hokifilet, halvtinat
1 gul lök - purjo eller schalottenlök funkar minst lika bra
ca 3 dl creme fraiche
ca 2 msk hummerfond
ca 2 msk chilisås
valfri mängd gröna ärter
dill, vitpeppar, salt
 
Dela den halvtinade fisken i kuber. Hacka löken och låt den mjukna i smör i en gryta det sedan kan serveras från. Löken ska inte bli brynt, bara mjuk och glansig. Tillsätt sedan CF, hummerfond och chilisås och rör om. Krydda och smaka av. När det börjar puttra igen läggs fisken i. När det åter börjar puttra kan man lägga i de frysta men tinade ärterna. Fisken blir genomkokt ganska snabbt, men eftersom jag avskyr fisksmak får min fisk alltid bli överkokt, då försvinner fisksmaken. Sen gör var och en som den vill. Hur som helst ska det hela åter smakas av innan servering. Vi äter det med kokt broccolimix till, annars funkar både ris, potatis och pasta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0