Chorizogryta

Vet att jag gjort liknande förut och trodde jag lagt in nåt slags recept, men sökte och det verkade inte så. Eftersom vi båda tyckte att denna blev väldigt god, lägger jag in den , om inte annat för mitt eget minne!
Fick ju en halv zuccini och en liten paprika över efter kycklingäventyret i söndags, så de passade bra att bli av med. Chorizo fanns i frysen sen tidigare, morötter och vitkål finns som oftast i kylen, så det blev så här:

1 pkt (3 chorizo) i bitar
1 gul lök
1 morot
1 paprika
1/2 zuccini
en liten bit vitkål
1 vitlöksklyfta
1 burk krossad tomat
en skvätt chilisås
1 msk Aivar Relish - stark
svartpeppar
salt

Sås
1 dl creme fraiche
1 krossad vitlöksklyfta
lite salt

Hacka lökarna, skär moroten i stavar, paprikan och zuccinin i bitar, strimla vitkålen. Bryn lök och morot i smör i en gryta. Det ska inte ta färg, bara mjukna lite. Häll sedan ner övriga grönsaker samt chorizo och låt fortsätta fräsa några minuter. Häll sedan ner krossade tomater, chilisås och Aivar - kan nog behövas en skvätt vatten också. Krydda med salt och peppar och låt puttra 10 -15 minuter.
Gör under tiden "såsen". Jättegott med en klick till grytan!
Billig mat, görs den till en person blir den bara godare när den värms nästa dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0