Kassler med krämig röra

Total fantasibrist gjorde att jag plockade fram kassler ur frysen idag. Det går alltid att göra NÅGOT med kassler. När jag vittjade kylen på eftermiddagen upptäckte jag både morötter och vitkål som behövde ätas upp innan jag åker bort i morgon. På eftermiddagen är min hjärna mer kreativ än den är på förmiddagen så det blev så här:

2 pers

4-6 skivor kassler
2 grovt rivna morötter
en bit strimlad vitkål
en hackad klyfta vitlök
ca 2 dl creme fraiche
ett par msk chilisås
svartpeppar, chilipeppar och salt

Koka morötter och vitkål en stund i vatten så de blir lite mjuka. Häll av i durkslag och låt ånga av. Lägg tillbaka i kastrullen och klicka i creme fraiche så det blir en krämig röra, lägg i vitlök, chilisås och kryddor. Ställ på platta och låt puttra.

Under tiden så smält en klick smör i stekpanna och stek kasslern. Slå gärna stekfettet som blir kvar i morots/vitkålsröran. Servera! Snabbt, gott och billigt som vardagsmat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0