Fisk och klyftpotatis i ugnen

Hittade ett jättegott och lättlagat recept där man kan välja fisk efter tycke och smak. Jag använde också rödlök istället för purjolök. Har inga mått, gäller att våga chansa lite.

Potatis
Fisk (t ex lax. Jag använde pangafiléer)
Olja
Salt
Purjolök
Körsbärstomater
Svartpeppar
Fetaost
Timjan
Matlagningsyoghurt
Rivet citronskal

Sätt ugnen på 250 grader. Skala och skär potatisen i klyftor. Lägg i ugnssäker form. Häll över olja och lite salt. Låt stå i ugnen i ca 10 min.
Skiva purjolök och dela körsbärstomaterna. Fördela över potatisen. Lägg på fisken. Salta och peppra. Smula festaosten över fisken. Låt stå i ugnen i ca 10-15 min.
Som finnish när det tagits ur ugnen kan man klippa färsk timjan över. Till detta kan man servera matlagningsyoghurt m rivet citronskal.

Kommentarer
Postat av: Tina

Det där lät himla gott! Ett annorlunda fiskrecept!

Blir ju nyfiken vem kocken är?

2009-11-28 @ 20:18:03
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Diana

Kan verkligen rekommendera det! Hade godaste matlådan till jobbet i 3 dagar =)

2009-11-28 @ 21:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0