Godaste pajen från Vickie?


jag gjorde en riktigt god paj igår. hade i det jag kände för och det jag tycker om. paj är så jäkla enkelt och man kan slänga i sånt man verkligen gillar. typ som pizza. här e receptet på min paj;

pajdegen gjorde jag med 150g smör, 3 dl vetemjöl och 2 msk creme fraiche paprika och chili. lät den stå kallt i kylen ca 20 min och förgräddade sedan i ugnen på 200 grader.
  • räkor i valfri mängd
  • kräftsjärtar i valfri mängd (smidigast e väl dom här runda burkarna, samma gäller för äkorna)
  • några champinjoner
  • ett paket keso cottage cheese
  • resten av creme fraiche
  • en gul lök
  • 3 ägg
  • 1 tomat

jag brassade på champinjonerna och löken först sen blandade jag i allting i en bunke till en härlig sörja. sen häller man bara över allting i pajformen och så in i ugnen på 200 grader i ca 25-30 min. klart!

Trackback
RSS 2.0