Chilikassler

120088-62
Bild från Airams matblogg

Det här receptet har jag tagit från Airams matblogg: http://airamsmat.webblogg.se/, där jag numera hittar den mesta inspirationen till min matlagning. Eftersom den här bloggen är till för nära och onära kära som jag inte är alls är säker på att de har hittat till Airams eminenta matblogg, så lägger jag in receptet här. Det var nämligen så himla gott, och dessutom lätt- och snabblagat! Gjorde dock några små ändringar i hennes recept, vill du veta vilka så gå in på hennes blogg och jämför!

Till 2 pers:

5-6 skivor kassler
2,5 dl grädde
1 msk tomatpuré
1 tsk chipotlepasta
1 tsk chilipeppar
2 vitlöksklyftor
en liten bit purjo i strimlor
Riven ost

Vispa grädden hårt och blanda i tomatpuré, chipotlepasta och chilipeppar. Hacka vitlök och strimla purjo och lägg detta i botten på en ugnsfast form. Lägg kasslerskivorna över och bred över grädden. Lägg riven ost i önskad mängd över det hela och grädda i ugn 225 grader till angenäm färg. Servera med nåt grönt. Vi gjorde en enkel sallad på isberg och gul paprika. Till de som vill ha mer kolhydrater kan man servera pasta eller ris till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0