Räk-och chilipaj

image2

Den här pajen är ohyggligt god! och så lätt. Godast är om man gör den dagen före man tänkt äta den, äter man den direkt efter den gräddats blir den lätt slabbig och rinnig men ändå god. Men jag föredrar att äta den dagen efter.

Det här är för en pajform.
Pajdeg:
3 dl vetemjöl
75 g smör
3/4 dl kesella lätt

Fyllning:
Ca 1- 1 ½ paket keso cottage cheese chili
Ca 200 g räkor
4 ägg
salt
peppar
Dill efter tycke och smak
Riven ost

Hacka ihop smör och mjöl. Tillsätt Kesella och arbeta snabbt ihop till en deg. Tryck ut degen i en pajform (24 cm i diameter). Låt vila i kylen ca 30 min. Sätt ugnen på 200°. Nagga botten med en gaffel. Förgrädda pajskalet i ugnen ca 10 min. Vispa upp äggen och blanda med cottage cheese, räkorna och den rivna osten. Häll blandningen i pajskalet. Grädda pajen i ca 25 min tills den har stelnat.
Så jäkla lätt och galet gott! Toppa med dillen för bästa finnish!

Kommentarer
Postat av: Matmor

Tips när man gör pajdeg: har man en hushållsassistent, sån där med knivblad, häller man i mjöl och smör där och kör ihop det, går på 5 sekunder! Blir en snygg och prydlig klump som man sen trycker ut i pajformen.

2007-11-06 @ 10:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0